16 February 2009

The curious case of Uzair...

7.11.88
Hospital Besar Kuala Kangsar, Perak

Celik lah mata aku kat dunia setelah 9 bln 9 ari dlm perut mak aku. Mak aku kate tarikh tu adelah tarikh yg special dah sesuai unt lahir kerane 7-e juge ditubuhkan pde ari tu. Then Mohamad Uzair diberi name tapi ntah cam ner leh plak mak cik tukang daftar surat beranak tu salah taip, die xltak Mohamad plak, tngalah Uzair jer, lima huruf yg indah dimulakan dgn huruf U yg ganjil dan jarang ditemui di name2 org melayu nie. Name aku nie mmg best tapi aku mmg x suke bile org ngeje name aku Huzir, sebut U.za-air (za-air disebut lelaju), Ujair (nie org cine je yg slalu pangil). Tp xper la dh name aku ssh nak pronounce kot, kekadang lect int pon terkeliat lidah nk mnyebut nye. Yg xbest nye name aku nie ssh org nk ingt, bile lam klass tu lect yg tau n kenal muke aku tp bile nk sebut die xingt, bile taim solan nak diajukan kat aku, tros cancel sbb name xingt tu yg best tu.



Pde usia djh 1 bpe eak umo?. Sndiri kire r.. Aku nie antr pelajar pling byk prob kat skolh rendah. Nakal standart kene pijak muke baru tau nk berenti. Mak aku dh tension sik kene pngl ngan guru besar. Aku ni pon mse kecik2 lu agk lmbb gak. Kiri kanan, "B" kecik & "D" kecik xtau nk bezakn. Tp bile dh bsr jd dak baik, pandai, ensem, jujur, yakin, ikhlas, dan selebihnye korang puji la eak.



To describe myself: OkGo, wat keje kut mood, semenjak 2 menjak malas ya allah nauzubilla, seriously? not (x serious), mkn ble lpr, mnum bile haus, tido bile pnat, pendiam (ntah la), xde hobi yg btol2 mnt (bile boring tngl, nie blog ni pon xlame agknye), frenster, friednly, xpnh marah (ye ke?), hate problem, pemalu, boleh berdikari, memilih kuat, syok sendiri, suke kire duit (sbb tu aku tau mne duit aku pegi), cpt lupe, gopoh, xpnh derma drh (tkot jarum. Pnah skali berani kn diri, bile smpai tang die nk cucuk jarum aku tros bla..), naluri suke bershoping ade tp xde duit, suke ketawe (rase ari xperfect lau xde ketawe), merase kn tido merugikan kehidupan, suke memerhati, simple, aku x megenali diriku dgn sempurna thats make me not a perfect person.

1 comment: