20 April 2009

Chapter of my life

9/6/06, hari aku berpijak kaki di tempat bernama Lagenda. Kolej swasta, aku memang tak pernah menyangka akan kesini. Habis sekolah aku memang nak sambung belajar. Habis semua Universiti dan Kolej2 yg aku dh target since skolah aku apply, tapi malangnya tidak satu pon dapat. Dengan kekecewaan itu tercampak lah aku kesini tanpa berfikir panjang. Itulah mulanya aku hidup berdikari, mula mengenal dunia.

Pejam celik sekarang dah sampai last semester. Tinggal lagi 2 bulan unt grad.
Adakah ini akhirnya chapter kehidupan aku dikolej.
Penuh kebebasan, tiada tanggungjawab, kegembiraan, ada kalanya penuh beban.
Tempat dimana aku byk berdikari, belajar membuat keputusan, persahabatan.
Ada kalanya aku penat dengan ini semua, tapi tanpa itu semua aku sunyi dan bosan.
Aku berharap kehidupan disini kekal selamanya, tapi apakan daya hidup perlu diteruskan.
Banyak lagi pekara yang memberi erti kehidupan perlu ditempuhi.
Banyak ilmu dan pegetahuan telah dipelajari, tapi yg pasti ia masih tidak mencukupi.
Jauh dibenaku inginkan lebih lagi, tetapi hati menafikan.
Sudah penat, sifat rajin hilang, kemalasan makin memakan diri.
Aku berubah, tak seperti dulu lagi.
Berat hati ingin menigalkan tempat yg penuh memori ini.

4 comments:

  1. waaa...sayu aty aku dngr...
    x sngka kn korg da last sem...
    pe2 pon hope success dlm hidup uzair...

    ReplyDelete
  2. uzair...
    jgn tggl kn ak..
    sp lg nk tmn ak g gigs nnt..
    ko ngan bob jela..
    huhuhu..

    ReplyDelete
  3. haha..jgn risau rojer jer..music tetap di hati..haha..

    ReplyDelete