04 May 2009

Keriuhan Adat



Ade kala keriuhan semak kepala.
ade kale keriuhan kelam kabut haru biru
ade kala keriuhan megembirakan

riuh dgn gelak ketawe
riuh dgn umpatan
riuh dgn kisah dunia
riuh dgn karenah
riuh yg jarang kujumpa
riuh yg tak seperti riuh kota
riuh yg megikat hubungan

bagi aku keriuhan megisi kehidupan
bagi aku keriuhan adat is happening


Tulah riuhnye cuti aku. Adat perkahwinan yg kendurinya xhabis 3 hari 3 mlm. Kat bandar mmg xjumpe kenduri cam ni. Sume masih ikut adat. masak masih cara kampong. kalo kat bandar pkai catering jer la. kenduri pon kebanyakan dibuat sekali jer. kalo kampong 2 kali. belah laki dan belah pompuan.yg menjadi lebih riuh dan happening bile kite bersaudare ramai.




3 comments:

  1. aku pun pegi kenduri jugak cuti lepas. tapaukan nasik minyak untuk aku tak?

    ReplyDelete
  2. kenduri kt kampung bez..
    meriah dari bt kt dlm dewan..
    =p

    ReplyDelete
  3. eman: x...xpesan
    zack: yes..btol2..

    ReplyDelete